Translate

tirsdag 25. januar 2011

DROPS poncho


Ja jeg har jo strikket litt da..

Etter å ha strikket noen sokker og en genser, måtte jeg nesten lage noe til meg selv.
For en stund siden spurte jeg om mamma ikke kunne strikke en poncho til meg.
Hun hadde da ikke tid..

Tenkte derfor jeg skulle ta saken i egene hender. Bestilte garn og ja den vente tiden var LAAAANG... Tok hele 7 dager før garnet var i kassa... Heldigvis kom det på en fredag. Hvorfor akkurat fredag sier sikkert du.. Jo det er så enkelt som at da er det HELG! Jeg vasket gulvet hjemme i fullfart, slik at jeg kunne bruke helge på å strikke.

Strikket noen timer på fredagskvelden.. Egentlig ville jeg ikke legge meg, men mannen i huset beordret meg i seng.. Lørdagen når jeg stod opp var det å strikke. Strikket til vi måtte en tur i sentrum. Kom hjem ryddet vekk handelen og strikket til jeg igjen ble beordret i senga... Søndagen denne helgen gikk også med på å strikke. Men jeg rakk ikke å bli ferdig.

Uken som fulgte var det rett og slett ikke tid, men når fredagen igjen kom var jeg klar. Jeg strikket fredag og lørdag. Søndags morgen festet jeg trådene... Min første poncho var FERIDG!

Det var et artig mønster å strikke for det gikk så raskt. Nå er det bare å finne seg noe nytt.. Akkurat nå hekkler jeg et teppe til å ha i barnevogn/vugge... Det går litt tregt, men satser på at det blir mye hekklig i helga :D

Ha en fortsatt fin kveld/uke :D

P.s På bilde er ikke ponchoen dampet så den ser litt rar ut..

Ønsker du å se mønsteret finner du det på garnstudioet.no eller å klikke her.

2 kommentarer:

  1. Å, den var jo kjempeflott da.. Har mange gode intensjoner om og lære meg og strikke jeg og, men nå har vel garnet liggi i skapet i to år, og jeg tror jeg har strikki ca 20 cm.. *lol*
    Planen var og lære sokker.. For hjemmmestrikka sokker er noe av det beste jeg hvet.. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg har ALLTID trodd det var så vanskelig å strikke sokker, men det var ganske enkelt når jeg bare lærte det. Er enda ikke veldig dreven, så et mønster må jeg ha. Der står liksom fellingen og slik. Håper du får det til, og har du først begynt er det vanskelig å slutte :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar.