Translate

onsdag 2. mai 2012

2 Dorulldukker (heklet)




Fant en side på Facebook som het Hekleguri.
Når jeg tittet nærmere på den fant jeg ut at denne dama hadde en egen nettside.
(den kan du finne ved å trykke HER)

Mona Ellefsen som hun heter lager oppskrifter og selger bøker. Oppskriftene er fra liten liten dukke til dukker oppi en 50 - 60 cm. Mamma kjøpte seg bøkene Hekleguri 1 og 2... Ingen dum innvistering.. Jeg ble hvertfall glad da hun la dem igjen her hos meg :)

Når jeg da hadde bøkene måtte jeg jo teste litt, og starta derfor på to heklet dorulldukker. Oppskriftene er i bok nummer 2 og det er 5 forskjellige oppskrifter på dorulldukker i denne boken. Jeg har prøvd meg på oppskriftene: Kirsten (rosa og brun) og Anna (hvit)

Har også fått heklet en kjole som jeg fant i bok nummer 1, men den må jeg dampe litt og få satt på litt annen pynt før jeg kan vise den frem. Skulle også hatt en dukke som jeg kledde den på. Får se om jeg finner en dukke som passer. Dattera mi kan sikkert leke med den når tiden er inne for det :).

Fortell meg hva du synes :D





4 kommentarer:

  1. Hei!
    Kjempefine varianter av dorulldukkene!
    Takk for at du skriver litt om bøkene og linker til siden min. Det varmer :)
    Hilsen fra Mona Ellefsen Hekleguri

    SvarSlett
  2. Så flotte dukker. Veldig morsomt å se slike igjne- lenge seiden nå :)

    SvarSlett
  3. Oj, dette var morsomt og se igjen ja.. Som Linda sier, det begynner og bli en stund siden..
    Blir morsomt og se hva annet du kommer med også fra disse bøkene.. Jeg er litt sjalu på deg akkurat nå altså.. Er det noe jeg ikke har tålmodighet til , så er det og hekle. Men synes jo det er så utrolig flott :-)

    SvarSlett
  4. kjempeflotte,jeg har 3 på badet, kunne tenke meg å lære dette

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar.